שאלות ותשובות


NLP    היא שיטת תקשורת עם תת המודע ,החלק הלא מודע של ההמוח.
N -NEURO עצבי תהליכים עצביים במוח שתפקידם לקלוט שדרים מכל החושים לעבדם ולתרגמם לחוויות .
L- LINGUISTIC לשוני מאשר לזהות את הפעילות המוחית (NEURO) בעזרת ניתוח של דגמים לשוניים במילים אחרות תקשורת מילולית (האופן שבו בוחר האדם להתנסח) ובתקשורת פנימית הכוללת תהליכי חשיבה .
P- PROGRAMMING תכנות ניתן לארגן את התוצאות הניתוח של פעילות המוחית (NEURO) והלשונית (LINGUISTIC) ולבנות לפיהם תוכנית טיפולית התוכנית תורכב משלבים ותכלול הגדרת מטרות ותכנון הדרכים להשגתן .
NLP פותח בשנות השבעים בארצות הברית .
השיטה מסייעת לאדם בתקשורת עם תת המודע ועוזרת לו בתקשורת בין אישית .
יתרונה הטיפולי של ה NLP בכך שהיא מאפשרת לאדם להשיג גמישות התנהגותית ומחשבתית ובעקבות כך גם הסתגלות קלה יותר למצבים גרשיים.



בדרך כלל הוא תהליך קצר מועד בין 10-12 מפגשים בקליניקה .התהליך כולל שיחות ודמיון מודרך ,שיחה עם עניים עצומות .משך הפגישה נע בין שעה לשעה וחצי.
אני מטפלת בעזרת כלים רבים ובעזרת קלפים טיפוליים .
בנוסף ישנה אפשרות לקיים מפגשי NLP מחוץ לקליניקה תוך כדי ריצה או הליכה .
טיפול NLP תוך כדי ריצה או הליכה מזרז את התהליכים ומסייע לחזור לכושר ולשפר בטון עצמי וערך עצמי מומלץ בתקופות תקיעות ואובדן דרך.
טיפול בשיטת הNLP תוך כדי ריצה/הליכה איטית מאוד נוחה לדיבור ושיח .מדי פעם עוצרים עוברים לעמידה או ישיבה .
הטיפול בשיטת הNLP תוך כדי ריצה או הליכה מתקיים בפארק או על שפת הים .

כל אחד יכולה לרוץ בכל גיל וברור שחוב קודם לבדוק מצב הבריאותי ולהתאמן לריצה בהדרגה מהליכה לריצה בשילוב עם תרגילי חיזוק של שרירי רגליים וכל הגוף.
למה לרוץ ?
כי הריצה בריאה ומאריכה
שנים . המקפידים לרוץ לאורך השנים יחיו בממוצע שלוש עד שש שנים יותר.
שורפת קלוריות
הוצאת הקלוריות בריצה מוערכת המשקל הכולל כפול מרחק הריצה . (60ק"ג *10ק"מ = 600 קלוריות באותה ריצה )
משפרת משמעותי כושר האירובי
בזכות עליית דופק בריצה השיפור בסבילות לב ראיה מזנק ככל שנתמיד.
פשוטו נוח
הריצה היא פעולה בסיסית שדורשת לוגיסטיקה עלויות מינימליות שלא קיימות באף פעילות גופנית אחרת .
לבד או בקבוצה
רצים רבים יעידו כי הרעיונות הכי טובים והחלטות הכי חשובות התקבלו במהלך ריצה שיגרתית .
טובה לנפש
"שמחת רצים " (Runners high)
בעת הריצה מופרשים כל הזמן אנדורפינים מהמוח אל הדם. הורמונים אלו מכונים הורמוני אושר .הם אלו שיוצרים אצל רצים תחושה של שמחה ,הפחתת כאב ,רוגע ,שחרור ,מצב רוח טוב ,התרגשות ואופטימיות .
בשל "שמחת הרצים " שמרגישים בסוף הריצה רבים בוכרים בריצה כדרך החיים.